Speel je partijtje mee!

Lid worden?

orkest op pleinDe vereniging blijft op zoek naar muzikanten, zowel jongeren en ouderen die het muziek maken willen leren . Ook muzikanten met ervaring zijn van harte welkom. Er zijn immers veel mensen die wel eens in een orkest hebben gespeeld, maar dit een tijd niet hebben gedaan. Juist voor deze groep muzikanten is het prettig om kennis te maken met het niveau en de klank van dit harmonie-orkest. U zult zien, muziek maken kun je snel weer oppakken. De muziekvereniging verzorgt voor de verschillende secties extra lessen. Iedereen die lid wil worden of belangstelling heeft, kan vrijblijvend langskomen tijdens de repetities op maandagavond. Voor meer informatie kunt u het contactformulier invullen of bellen met het bestuur.

Muziekles

Wanneer je het bespelen van een instrument leuk vindt en dit graag nog beter wilt kunnen bespelen, kun je lid worden van de muziekschool “Kunst & Coo”. Daar worden iedere week, voor verschillende instrumenten, muzieklessen gegeven. We kunnen ons voorstellen dat je enthousiast bent om een muziekinstrument te bespelen en dat je lid wilt worden van een orkest. Dan is “Muziekvereniging Oosterwolde” iets voor jou.

Hoe ga je beginnen?

1. Je kiest een instrument. Deze kun je huren van de vereniging (€5,- per maand), van de muziekschool of je hebt een eigen instrument.
  2. Het is belangrijk dat je aangemeld bent bij de muziekschool Kunst en Coo.
  3. Wanneer je enthousiast bent, kun je al snel mee gaan spelen in een jeugdorkest. En je gaat op de muziekschool beginnen voor diploma A.

Van jeugdorkest naar A-orkest.

Na het behalen van je A-diploma wordt gekeken of je naar het A-orkest kan en wil. Het (toekomstige) jeugdorkest gaat 1 keer in de twee weken repeteren op maandagavond van 18.30 – 19.15 uur in Rikkingahof in Oosterwolde. We zien je graag in ons orkest!

Samenwerking met 'Muziek op Stapel, Stapel op Muziek' Oldeberkoop

Uit onderzoek blijkt dat kinderen enthousiast worden voor muziek als ze een 'echt' concert mogen bijwonen. In Oldeberkoop is er gelegenheid voor middelbare scholieren om kennis te maken met klassieke muziek door het bijwonen van een concert in de kerk in Oldeberkoop. De toegang is gratis. Zie voor uitgebreide info en de voorwaarden www.muziekopstapel.nl.