Het orkest

Over ons

Wij zijn een gezamenlijk harmonieorkest. Sinds 2010 is er sprake van een samenwerking tussen "Muziekvereniging Oosterwolde" en "Brocante Oldeberkoop". Beide verenigingen kennen nog wel een zelfstandig bestuurlijke organisatie.

In een harmonieorkest is ruimte voor diverse instrumenten, waardoor een grote variatie mogelijk is.  Naast koperblazers en slagwerk is er een sectie houtblazers aanwezig.  In de gemeente Ooststellingwerf is dit het enige harmonieorkest.

De vereniging kent een zogenaamd A-orkest. Dit orkest bes†aat uit muzikanten met diploma of (veel)ervaring. Wij repeteren op maandagavond van 19.30 - 21.30 uur, afwisselend in Oosterwolde en in Oldeberkoop.  Het orkest staat onder leiding van dirigent Henk Boer.

De muziekvereniging repeteert wekelijks met als doel om samen te genieten van het spelen van muziekstukken. Natuurlijk wordt er ook gerepeteerd om optredens te verzorgen, zodat ook anderen kunnen luisteren naar de klank van een harmonieorkest. Jaarlijks worden concerten georganiseerd, o.a. voor donateurs en bij evenementen. Ook bij speciale gelegendheden wordt vaak door ons voor een muzikale bijdrage gezorgd.

(2022, Federatiefestival)

Bezetting

Het orkest beschikt over een groot aantal instrumenten die aan spelende leden in bruikleen gegeven kunnen worden. Uiteraard kunnen leden met een eigen instrument ook lid worden van de vereniging.

Het instrumentarium van de vereniging is collectief verzekerd. Wanneer iemand zijn eigen instrument gebruikt, kan deze in de verzekering van de muziekvereniging worden ondergebracht. De aankoop van een instrument kan ook via de vereniging worden geregeld. Dit betekent over het algemeen dat er met korting kan worden gekocht.

De bezetting van de instrumenten is als volgt:

1 Bes-bas

1 Es-bas

3 Baritons

2 Trombones

1 Basklarinet

2 Alt-Saxofoon

3 Trompetten

1 Dwarsfluit

7 Klarinetten

1 Slagwerk

Er zijn nog voldoende instrumenten aanwezig voor de muzikant die (weer) wil beginnen met musiceren. Vul het contactformulier in en dan nemen wij z.s.m. contact met u op!